4 maart 2019
Peter Kwakernaak (links, CEO van AcceptEasy) en Berry van Driel (Commercieel manager van de KNBSB) schudden elkaar de hand.
De KNBSB presenteert vol trots een nieuwe partner. AcceptEasy is voor de komende twee jaar als 2020 Partner verbonden aan onze bond. Het 2020 Partnership is speciaal in het leven geroepen om bedrijven te verbinden aan de Olympische ambitie van de honkballers en softbalsters van Team Kingdom of the Netherlands op weg naar de Olympische Spelen van 2020 in Tokyo.
AcceptEasy is een fintech softwarebedrijf, dat vanuit Amstelveen en Karlsruhe miljoenen consumenten bereikt voor veelal bekende merken in sectoren als verzekeringen, energie, water, telecom, leningen, wonen, mobiliteit en vrije tijd / reizen. AcceptEasy biedt een dienst waarmee bedrijven hun betaalverzoeken kunnen digitaliseren om hun klanten een soepele customer journey te bieden. Van onboarding van nieuwe klanten die geïdentificeerd worden en een machtiging voor incasso afgeven, of maandelijks een digitale acceptgiro krijgen, tot de herinneringen en betaalafspraken. Dat doet het bedrijf inmiddels in 20 landen.
Match
Voor sommige volgers van het Nederlandse honkbal zou AcceptEasy inmiddels een bekende merknaam kunnen zijn. Waar zit voor hun nu precies de link met honkbal?
Jeroen Dekker (Product & Marketing Manager van AcceptEasy): “Onze CEO Peter Kwakernaak heeft zelf lang gehonkbald en in de hoofdklasse gespeeld voor onder meer Haarlem Nicols. Hij is in verschillende rollen nog altijd betrokken bij de sport. Daarnaast werkt er bij ons nog een aantal fans van het Amerikaanse honkbal en hebben wij vaak informele honkbal clinics georganiseerd met onze partners.”
Peter Kwakernaak vult aan: “Honkbal is een individuele teamsport en dat past bij ons als bedrijf – we willen samen de beste oplossingen en service bieden aan onze klanten, maar willen ook dat individuele medewerkers “shinen” en hun talenten verder ontwikkelen. Honkbal is een vriendelijke sport die gespeeld wordt door een interessante mix van culturen en sociale komaf. Dat spreekt ons aan. Verder is de sport anders en onderscheidend – iedereen doet aan voetbal of hockey, wij zoeken het in iets aparters.”
2020 Partnership
Wat maakt het 2020 Partnership (€ 2020,- per jaar voor twee jaar) zo interessant? Dekker: “Niet groot, maar wel goed. Nederlands met een internationaal tintje. Teamwork, presteren en vernieuwen. Het geldt allemaal zowel voor AcceptEasy als voor de KNBSB, dus het past goed. Praktisch gezien kom je bij wedstrijden en toernooien allerlei interessante mensen tegen. Voor een relatief bescheiden bedrag krijgen we her en der mooie exposure en verbinden we ons merk aan een mooie en succesvolle organisatie. De value for money is groot, net als het onderscheidend vermogen. Ik beveel het andere bedrijven van harte aan!”
Een van de tegenprestaties uit het 2020 Partnership is een ticket voor de wedstrijd tussen de New York Yankees en de Boston Red Sox in Londen, een unieke gebeurtenis in Europa! Waar kijk je het meeste naar uit met het oog op deze wedstrijd?
Kwakernaak: “Natuurlijk hoop je op een fantastisch spannende en lange wedstrijd zoals die 19 innings wedstrijd die de Yankees en Red Sox speelde twee jaar geleden in New York. En dat alle toppers spelen. Vooral Didi Gregorius de korte stop van de Yankees. Ik heb nog met zijn vader gespeeld bij Pirates. Maar ook het feit dat het event zo snel uitverkocht was en we daar met tienduizenden Europese honkbalfans zitten vind ik inspirerend.”
Heeft u met uw bedrijf behoefte aan een onderscheidende insteek in uw relatiemarketing en/of exposure? Wilt u meer weten over het 2020 Partnership? Neem contact op met commercieel manager Berry van Driel.
Voor meer informatie over AcceptEasy bezoekt u hun website.