MAJR is de nieuwe merchandise en apparel partner van de KNBSB

31 januari 2022

De komende vier jaar worden alle selecties van Team Kingdom of the Netherlands gekleed door de nieuwe merchandise en apparel partner van de KNBSB: MAJR. MAJR is een nieuw sportmerk dat zich richt op Amerikaanse sporten in Europa. Het is onderdeel van Klupp Sportswear dat in Nederland al zeer bekend is in de voetbalwereld.

Vorige week vrijdag werden de handtekeningen onder het contract gezet en in de komende maanden zullen, in aanloop naar de Canada Cup (softbal) en de Honkbalweek Haarlem (honkbal), de eerste tenues gepresenteerd worden en in de verkoop gaan.

MAJR eigenaar Pim Blokland is trots dat hij zijn nieuwe merk kan introduceren via de Koninkrijksteams: “We hebben voor de bond een nieuw kledingpakket ontworpen. De nationale selecties in het honkbal en softbal gaan in onze kleding spelen met ons nieuwe merk Majr. Die teams zijn voor ons een mooi uithangbord om een start te maken.”

Blokland staat bekend als een groot voetballiefhebber, maar is ook fan van honkbal en softbal en heeft het beste voor deze sporten: "Ons bedrijf gaat ook alle merchandising en marketing ondersteunen. Daar valt voor de KNBSB nog veel te winnen. Het is de bedoeling om inkomsten te genereren en om het honkbal en softbal bekender te maken."

Commercieel manager Berry van Driel is blij dat MAJR de kans aangrijpt om zich via Team Kingdom of the Netherlands te introduceren in de honkbal- en sooftbalwereld: "Klupp Sportswear heeft natuurlijk in het voetbal al behoorlijk naam voor zichzelf gemaakt en ze willen nu de Amerikaanse sporten in Europa veroveren. Onze nationale teams zijn natuurlijk de beste Europese teams in de Amerikaanse sporten in Europa dus dit was een match made in heaven."

Alle selecties, van de A-teams tot en met de U12, spelen vanaf dit seizoen in de nieuwe tenues. Tijdens de Honkbalweek Haarlem, van 8 tot en met 15 juli, kan het Nederlandse publiek voor het eerst in eigen land genieten van de in een nieuw pak gestoken honkbalploeg.