SalesQ nieuwe 2020 Partner van de KNBSB

13 maart 2019


De KNBSB presenteert vol trots een nieuwe partner. SalesQ is voor de komende twee jaar als 2020 Partner verbonden aan onze bond. Het 2020 Partnership is speciaal in het leven geroepen om bedrijven te verbinden aan de Olympische ambitie van de honkballers en softbalsters van Team Kingdom of the Netherlands op weg naar de Olympische Spelen van 2020 in Tokyo.

SalesQ legt zich als partner in sales en marketing toe om haar opdrachtgevers te helpen bij sales en marketing uitdagingen. Qua diensten focust SalesQ zich op database marketing, lead generatie en verkoop. SalesQ werkt in heel Europa met kantoren in Haarlem, Antwerpen en Madrid en toonaangevende klanten zoals Cisco, Wolters Kluwer, Booking.com, G4S, Dropbox, Fujitsu, en nog vele anderen.

Sportminded

Pepijn Beerman, één van de drie aandeelhouders en Algemeen Directeur SalesQ Nederland heeft jarenlang zelf gehonkbald bij Hoofddorp Pioniers, Amsterdam Pirates, Almere ‘90 en TIW-Survivors. Al vijf seizoenen investeert hij inmiddels veel tijd in het jeugdhonkbal van de Amsterdam Pirates waar zijn zoon en dochter spelen. Komend seizoen staat hij als coach op het veld bij het aspiranten team van de Amsterdam Diamonds Academy en het Little League team van Amsterdam. Beerman: “SalesQ heeft sowieso veel met sport want de prestatie die wij elke dag neerzetten voor onze klanten is absolute topsport. We stellen uitdagende doelen en brengen alles dat we in huis hebben in stelling om die doelen te bereiken en zelfs te overtreffen.”

Over topsporters gesproken: als onderdeel van het partnership met de KNBSB zal SalesQ een presentatie geven aan de spelers en speelsters van Team Kingdom of the Netherlands. Voor sporters met A-status zou een opleiding en een functie bij SalesQ een mooie opstart kunnen vormen voor hun maatschappelijke carrière na afloop van de sportieve loopbaan.

2020 Partnership

Relatiemarketing is een belangrijk onderdeel van het 2020 Partnership Pakket. Met SalesQ heeft Beerman honkbal al vaker ingezet voor relatiemarketing. Waarom lenen juist honkbal en softbal zich hier nu zo goed voor? “Het is anders dan andere sporten en dat wekt interesse bij veel mensen. Sommige mensen vinden honkbal te langzaam gaan maar zodra men zich er een klein beetje meer in verdiept hebben ze het door en wordt het interessant. Samen een wedstrijd kijken is perfect want je kan rustig een gesprek voeren en met een schuin oog de wedstrijd volgen. Als het echt spannend wordt, zit iedereen natuurlijk op het puntje van zijn stoel. We hebben een aantal keer clinics gedaan met klanten en medewerkers en samen wedstrijden bekeken en dat viel in zeer goede aarde. Wij zijn van plan om dat veel vaker te doen.”

Beerman ziet in het 2020 Partnership niet alleen waarde voor SalesQ, maar zou het zeker ook aanbevelen bij andere bedrijven: “Het is voor een bedrijf met ambitie van belang om buiten de bestaande kaders contacten op te doen. Middels het onderwerp honkbal is dat niet alleen heel goed mogelijk maar het maakt het ook leuk. Je hebt allemaal een gemeenschappelijke link en dat helpt bij het smeden van relaties en het doen van business op basis van vertrouwen. Daarnaast is het voor SalesQ extra interessant omdat wij een internationale focus hebben en honkbal in tal van landen een enorm belangrijke sport is.”

Daaronder valt ook Groot-Brittannië, waar deze zomer in Londen de New York Yankees de Boston Red Sox treffen in een wedstrijd uit het reguliere seizoen van Major League Baseball. Als 2020 Partner is Beerman daar namens SalesQ natuurlijk bij. Waar kijkt hij het meest naar uit?

“Ik hoop dat het een enorm spannende pot wordt met veel mooie acties en een paar homeruns. Ik ben een Yankee fan en volg ze samen met mijn zoon op de voet dus het wordt hoe dan ook een mooie ervaring. Het aantal sterren is niet te tellen bij deze ploegen, maar uiteraard juichen wij extra voor Didi en Bogaerts want die zijn toch een beetje Nederlands. Altijd als ik een MLB wedstrijd bezoek, kijk ik mijn ogen uit, maar Yankees-Red Sox in Londen wordt een absoluut hoogtepunt!”

Heeft u interesse in een 2020 Partnership met de KNBSB en Team Kingdom of the Netherlands of wilt u meer informatie hebben over de inhoud hiervan? Neem dan contact op met Commercieel Manager Berry van Driel.

Voor een overzicht van de partners van de KNBSB klikt u hier.