17 juli 2020
Kalian Sams en Denzel Bryson poseren voor GAJES.
In de rubriek Partner in de Spotlight maken wij een run langs al onze trouwe partners. Deze keer aandacht voor onze Headwear partner GAJES van Emiel Strikkers. Als tiener was hij een fanatiek verzamelaar van Amerikaanse baseballcaps en anno 2020 is de directeur enorm trots dat hij met zijn bedrijf de officiële petten levert aan Team Kingdom of the Netherlands. ‘Met verenigingen kunnen we mooie deals maken.’
Net zoals bijna heel ondernemend Nederland belandde GAJES in maart mindere tijdens toen we massaal in lockdown gingen door het coronavirus,. Het virus heeft de gedrevenheid van het merk gelukkig absoluut niet aangetast. De headwearpartner van de KNBSB breidde onlangs het assortiment van gave caps flink uit met onder meer gave t-shirts, hoodies en fanny packs, om de volgers van GAJES nog meer te kunnen bieden. Dat zijn er een hoop, waaronder enkele BN’ers binnen de Nederlandse muziekindustrie. “Lange Frans draagt veel van ons, we hebben een pet ontwikkeld voor rapper Boef en ook veel sporters en profvoetballers lopen graag in onze ontwerpen rond”, zegt Emiel Strikkers, die met GAJES onlangs de hele website vernieuwde. “We varen een duidelijke eigen koers binnen de streetfashion en het is tof dat ons merk een brede doelgroep aanspreekt”, aldus de directeur.
Kroon van het koninkrijk
De ontwerpen van GAJES hebben een unieke stijl, legt Strikkers uit. “We voegen vaak een speciaal element toe en storytelling speelt een belangrijke rol in onze producties. De cap van het Koninkrijksteam is een mooi voorbeeld, de kroon staat centraal voor de landen binnen het koninkrijk. Op toernooien zijn we verder gegaan en creëerden wij ook skylines van de stad waar het toernooi werd gespeeld. Het is leuk om iets extra’s aan een cap toe te voegen natuurlijk. Wij zetten de identiteit van de klant/merk centraal en verwerken dat graag in een cap. Een portret, tattoo of andere unieke creatie verwerken wij inmiddels gemakkelijk in onze premium caps. De meeste wensen van partners kunnen we vervullen. We maken ook echt vooral dingen die we zelf ook super tof vinden, waar we in geloven. Dat levert vaak gave reacties op.”
Klik met honkbal en softbal
GAJES werkt samen met inspiratievolle persoonlijkheden, die zich bevinden in de echte straatcultuur. Door deze manier van samenwerken wil Strikkers met zijn merk mensen inspireren. ‘Durf te dromen in het leven en met volle overgave en passie te knokken die je echt graag wil bereiken’, is een motto dat bij GAJES past. Daarom past het merk volgens Strikkers ook goed bij de honkbal en softbalwereld. “In het Koninkrijksteam spelen topsporters. Atleten die keihard hebben moeten knokken om de top te bereiken, maar zijn of haar roots en afkomst niet vergeten en dicht bij zichzelf blijven. De cultuur binnen de honkbalwereld en softbalwereld past bij hetgeen waar GAJES voor staat.”
Strikkers komt niet uit de honkbal- of softbalwereld, maar volgt de prestaties van teams uit het Koninkrijk op de voet. “Ik heb vaak gave toernooien bezocht in eigen land en ga komend jaar duimen tijdens het OKT dat we de Olympische Spelen halen.” GAJES heeft behalve met de KNBSB ook deals met clubs binnen Nederland en op Curaçao en staat altijd open voor meer partnerschappen. “Verenigingen kunnen altijd bij ons aankloppen voor mooie deals, want we leveren gave ontwerpen van hoge kwaliteit”, zegt Strikkers.
Kijk op GAJES.com voor de collecties.
Ook Partner worden van de KNBSB? Bekijk de mogelijkheden en neem contact op met commercieel manager Berry van Driel via berry.van.driel@knbsb.nl.